Mobil gumiszerelő

Mobilgumis Budapesten és Pest megyében, a szabad időpontjaink függvényében akár azonnal indulunk. Kedvező áraink és gyors precíz munkánk a garancia arra, hogy a gumiabroncsok a mobilgumisos.hu -nál jó kezekben vannak! Lassan megérkezik a tavasz, közeledik a tavaszi gumicsere, addig is néhány jó tanács ameddig megérkezik a  mobil gumiszervíz.

A használt gumiabroncsok ismertető jelei.

Sokszor találkozunk olyan hirdetésekkel és ajánlásokkal, amikor tíz tizenöt éves gumikat ajánlgatnak megvásárlásra. Többször fel is tesznek hozzá fényképeket ahol látszik, hogy a gumi a helytelen tárolás és az idő múlása miatt már kirepedezett és elvesztette rugalmasságának jelentős részét. Ezt nagyon rossz dolognak tartjuk, hiszen ha a gumiabroncs nem megfelelő minőségű, akkor gyakorlatilag elveszítjük a kapcsolatot a talajjal, és csak a szerencsére bízhatjuk az életünket. Mielőtt a kétes eredetű gumikat megvásároljuk nem árt ha tisztában vagyunk néhány dologgal.

A gumiabroncs gyártása során jelentős mennyiségű kiegészítő vegyi anyagot és állományjavítót kevernek a gumiabroncsba, hogy a gumi szerkezet öregedését meggátolják. A gumiabroncsok a legritkább esetben vannak ideális körülmények között tárolva. Az az általános, hogy valami félreeső helyen lerakják, ahol tűz rá a nap, esik az eső, hó stb. A legritkább esetben árul valaki úgy gumiabroncsot, hogy azt tíz évig szobahőmérsékleten fénytől védve tárolta. Márpedig a guminak fontos lenne a megfelelő tárolás, és a szezonnak megfelelő használat is a tartóssághoz.

Mit kell nézni az autógumin, honnan tudom, hogy használható-e vagy már nem ajánlott?

Akinek már volt új gumiabroncsa az tudja, hogy az új gumi „illatos” nagyon rugalmas, szép egybefüggő a felülete, sötétszürke színű. A gumi futófelülete pedig egyenletes, mély barázdákkal.  A használt gumi viszont az idő múlásával elkezd repedezni, először csak hajszálrepedések jelennek meg rajta, majd egyre durvább lesz a felülete, míg végül valahol kiszakad. Mozgó gumisként számtalanszor találkoztunk szezonális gumicserén olyan gumival amely gyakorlatilag a végét járta, és kész szerencse, hogy nem okozott katasztrófát. 

A repedezés a gumi szerkezetének a merevedéséből adódó jelenség. Amikor elkezd öregedni a gumiabroncs a felülete a levegő és a levegőben lévő kemikáliák hatására megkeményedik és pókhálószerű repedések jelennek meg rajta. Folyamatosan veszít a rugalmasságából, és az idő múlásával elveszíti az összes kedvező tulajdonságát. A DOT szám tartalmazza a gyártási évszámot. Ez ha lehet ne legyen 4-5 évnél régebbi. Aki nagyon öreg gumiabroncson száguldozik, gyakorlatilag orosz rulettet játszik, a saját és mások életével. Ha a gumiabroncs vásárlásakor nem tudunk meggyőződni a gumi gyártási idejéről, (mert mondjuk kicsiszolták a DOT számot) akkor inkább ne vegyük meg azt az abroncsot. Még az olcsóbb új (de amúgy használható) kínai abroncs is jobb mint a kirepedezett, elfáradt régi gumi. Sok nagy márkának van olcsóbb gumiváltozata is, amelyik a hazai utakra tökéletesen megfelelnek (mert nálunk nincs olyan magas sebességindex mint mondjuk Németországban, ahol akár 250km/órával is száguldozhatnánk..) például a Laufenn a Hankook gyártása, kiváló minőségű gumi fele áron.

A gumi futófelülete se legyen teljesen lekopva hiszen a kerék alá került folyadékot ki kell nyomni a kerék alól, és a barázdáknak a fékezés hatékonysága mellett a vízkiszorítással is meg kell küzdeniük, különben a jármű felúszik a víz tetejére és létrejön a rettegett aquaplaning.

Ha nem szeretne a régi gumikkal kínlódni, és nem tudja, honnan rendeljen gumiabroncsot és ki szerelje fel, akkor válasszon bennünket! Kérjen árajánlatot és beszerezzük a gumiabroncsot Önnek, majd a mozgó gumiszervizünk segítségével a helyszínen fel is szereljük.

Hívjon bennünket a fent látható telefonszámra kattintva.